e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Interserie a Sports Car Challenge zavítají také do Mostu

publikováno: 2.5.2006, kategorie: Sport, autor: Vláďa Rožánek

Sdílet: facebook twitter google+

Prototypy a formule z Interserie a Sports Car Challenge budou opět tento rok k vidění na i našich okruzích v Mostě a Brně. Na první závody na mosteckém autodromu se můžete těšit o víkendu 14. a 15. května. Interserie přichystala do své 36. závodní sezóny nejen projekt Clasic Sports Cars, ale také pokračování Interserie Sprint Challenge která je určena jak prototypům, tak i formulovým vozům F3000, F1 nebo Indy Car. V této sérii, která se jezdí jako sprint, přibližně na 70 km, startovalo mnoho talentů, kteří zde odstartovali svou závodnickou kariéru. Mezi poslední patřil třeba Stefan Mücke, kterého známe z DTM, nebo Hannes Neuhauser a Kevin Fank, kteří se aktivně zapojili do bojů v Euroserii vozů F3. Sprint série je rozdělená do čtyř divizí, podobně jako ve Sports Car Challenge. Organizátoři si letos dali za cíl zkvalitnit pole silných formulí, a to i díky přílivu závodníků ze Skandinávie a pozadu nezůstanou ani formule do dvou litrů, které spojí síly s polským Formula Super Sport. V loňském roce jezdil dvoulitry poměrně úspěšně také náš Lubomír Glogar s Eufrou Opel F3. První letošní start Interserie hostí mostecký autodrom o víkendu 14. a 15. května. V Euroserii Sports Car Challenge se chystají opět prototypy ve dvou divizích, jen formulové vozy zřejmě neuvidíme. Na startu tak budou chybět nejen silné stroje F3000, ale také trochu zaclánějící dvoulitry. Náš mladý závodník Michal Dolák s prototypem PRC Ford Cosworth V8 F1 vloni po technických těžkostech obsadil páté místo mezi silnými prototypy. Letos přichystá velmi pěkný vůz stáj RWT. Zakoupila totiž stroj Norma M 2000 – 01 LMP900 a pohánět ho bude agregát BMW Mader 4,0 V8. Jezdec Gerd Beisel z Německa si tak může brousit zuby na čelní umístění v SCC. Angličan Sinclair opět předvede evoluci vozu Jade s motorem Nissan V6. Za stáj Jade pojede zároveň mladý Ed Morris, startující vloni ve druhé divizi na Jade Opel. Jsme velmi zvědavi na Mike Robertse. Vloni předvedl v týmu Tracksport Lolu B2K/40 s motorem AER, v sezóně se ale také svezl s méně známým prototypem Juno, jenž ukrýval pod kapotou motor Jaguár. Bývalý šampión SCC Švýcar Burli Stricker přesedlá z Renauerova Tampoli do superrychlého URD 391 s motorem BMW. Tampoli Alfa po brněnské ráně loňskou sezónu jezdilo jen ojediněle. Pozadu jistě nezůstane ani team Sports Car Racing Pedrazza, který má podle posledních zpráv disponovat novým náčiním ze své dílny, strojem PRC 2006. Euroserii Sports Car Challenge uvidíme u nás v Mostě při víkendu kamiónů a na Podzimní ceně Brna. V SCC se letos pojede i o titul mistr Rakouska v prototypech, do kterého se kromě závodů v Dijonu a Lausitzringu započítávají všechny závody SCC.