e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Dotace Ústeckého kraje vede po značkách Klubu českých turistů

publikováno: 31.5.2011, kategorie: Turistika, autor: Oldřich Urban

Sdílet: facebook twitter google+

Ústecký kraj jako každoročně vyčlenil ze svého rozpočtu dotaci pro Klub českých turistů (KČT). Turistické a lyžařské trasy, cyklotrasy a hipotrasy tak letos dostanou na řadě míst nové a ještě lepší značení. Za KČT jednal o smlouvě Jan Eichler, oblastní předseda Klubu českých turistů.

Turistická značka je symbol nebo tabulka, jejímž účelem je poskytnout turistům informaci o směru cesty, případně též o vzdálenostech, podmínkách průchodnosti, popisech míst atd., bez které si od konce 19. století neumíme pěší turistiku představit. Kromě pěších tras jsou v poslední době značeny též trasy pro cyklisty, běžkaře a jezdce na koních. Ústecký kraj od roku 2003 finančně podporuje na svém území tuto aktivitu, která je od dob založení v kompetenci Klubu českých turistů.

Nedokážu si představit turistiku bez značek. Půjdeme po modré nebo po žluté? Kolik je to ještě na Pravčickou bránu? To jsou klasické otázky turistů, avšak málokdo si představí kolik práce a finančních prostředků se za tím skrývá. Jsem rád, že Ústecký kraj ze svého rozpočtu letos vyčlenil 800 tisíc korun pro Klub českých turistů s působností v Ústeckém kraji na výdaje spojené s udržováním a obnovou turistického značení,“ řekl Radek Vonka, radní pro cestovní ruch a regionální rozvoj Ústeckého kraje.

Z dotace tak bude obnoveno 750 km pěších tras včetně údržby nebo výměny 80 směrovníků, 25 stojanů s mapami, označeno a zrevidováno 60 km jezdeckých tras a 1 450 km cyklotras, které budou osazeny 250 kusy nových značek. Součástí revizí tras je i prořezávání křovin pro bezpečnou průchodnost, opravy lávek, zábradlí, zamezení erozi půdy apod.

Ústecký kraj se svým členěním na čtyři destinační oblasti České středohoří, České Švýcarsko, Dolní Poohří a Krušné hory je od letošního roku vybaven i kulturně turistickým značením na dálnici a silnicích, tzv. hnědými cedulemi, jejichž smyslem je propagovat turistické cíle, upozornit na ně při průjezdu danou oblastí a zkvalitnit tak orientaci nejen návštěvníků, ale i místních obyvatel. Lidé se podle hnědých cedulí již běžně orientují, systém je známý nejenom z jiných krajů České republiky, ale také okolních států. Financování tohoto projektu Ústeckého kraje bylo realizováno na základě dotačních titulů z fondů EU v celkové výši cca 7,7 mil Kč, samotná výroba a osazení bylo provedeno firmou Značky Praha s.r.o.