e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Městská majetková v Jirkově se rozjíždí

publikováno: 30.1.2010, kategorie: Zajímavosti, autor: Luděk Svoboda

Sdílet: facebook twitter google+

Nový správce bytového fondu města zahájí činnost 1. února. Sídlit bude v Kostelní ulici čp. 75 (bývalý hotel Praha) Stěhování do nových prostor proběhlo minulý týden. Telefonický a elektronický kontakt bude zveřejněn v posledním lednovém týdnu na internetových stránkách města Jirkova.

Zastupitelé v prosinci schválili uzavření mandátní smlouvy mezi městem a Městskou majetkovou Jirkov, s. r. o. Zároveň odsouhlasili poskytnutí půjčky této organizaci ve výši 500 tisíc korun.

Nová společnost bude sídlit v prvním patře čp. 75 v Kostelní ulici. V těchto prostorách bylo potřeba provést drobné stavební úpravy (malby, rozvody elektroinstalace, osvětlení, instalace zabezpečovacího zařízení atd.) a vybavit je nábytkem. Náklady si musí hradit Městská majetková, ale protože zatím nedisponuje žádnými prostředky, tuto záležitost vyřešila půjčka, kterou musí MMJ splatit do konce roku 2010. Splácet ji bude z vlastní činnosti, podle smlouvy jí bude náležet dvacet procent z předpisu nájemného jak za bytové, tak za nebytové prostory.

Předmětem mandátní smlouvy, která byla uzavřena na dobu neurčitou, je správa nemovitostí a zajišťování provozních činností v nemovitostech. Přestože majetek, který bude organizace spravovat, je mnohamilionový, všichni její zaměstnanci se vejdou do tří kanceláří. „Máme čtyři pracovníky,“ říká Marcela Vohnoutová, která byla pověřena řízením společnosti. Agenda bude stejná jako v IZ-Realu, odkud ostatně nové pracovnice přešly „Bude to výběr nájemného a domovní správa. Od dosavadního správce za námi přejdou i dosavadní dluhy. A jak to bude s údržbou? V této oblasti dochází k zásadní změně. Doposud všechno, ať už šlo o údržbu nebo havarijní službu, o vodu, teplo nebo řemeslnické práce, zajišťoval jeden dodavatel, který byl zároveň správcem. „Nově budou tyto služby zajišťovány dodavatelsky a budou rozčleněny mezi více subjektů, hodláme jejich provádění nabídnout drobným živnostníkům ve městě,“ říká Vohnoutová. „Zakázky bude mít možnost získat kdokoli, bude záležet na ceně a kvalitě nabízených služeb.“

Od této změny si město slibuje nižší a transparentnější ceny a zároveň podporu drobného podnikání ve městě. „Na větší zakázky týkající se nebytových prostor budou samozřejmě vypisována klasická výběrová řízení,“ dodala závěrem M. Vohnoutová.