e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Produkty i zážitky z Poohří získaly certifikaci

publikováno: 24.11.2015, kategorie: Turistika, autor: Libuše Novotná Pokorná

Sdílet: facebook twitter google+

Kdo hledá suvenýr nebo unikátní zážitek z regionu okolo řeky Ohře, může se od letošního roku orientovat podle modrobílého loga „Poohří regionální produkt ®“. NA konci října proběhlo již druhé kolo certifikace, které kromě výrobků zahrnovalo i zážitky z Dolního Poohří.

poohri_regionalni_produkt.jpgPrvní kolo certifikace pod novou značkou „Poohří regionální produkt ®“ proběhlo v polovině června. Území podél toku Ohře se tak zařadilo mezi další turistické regiony, které pod jednotnou značkou propagují originální produkty, služby a zážitky ze svých regionů. Devítičlenná komise na základě bodování přiznala značku moštům z Lounské moštárny a likérům, destilátům a pálenkám z Koštic. Hned třikrát uspěl Pivovar z Kynšperku nad Ohří, ať už se zážitkem – komentovanými degustačními prohlídkami, se službou  - Šenkovnou U Zajíce, nebo výrobkem – pivem Kynšperský zajíc.  V druhém říjnovém kole pak komise certifikovala i zážitky – jedinečné vaření kdoulové marmelády v mlýně v Brlohu na Lounsku, možnost stát se na víkend ovčákem na statku Oblík u Loun či trojlístek památek na Podbořansku – vitrážové muzeum v kostele svatého Jiljí, vochlickou rozhlednu a stezku Zářivka v Libyni. Značku „Poohří regionální produkt ®“ si nyní může na své výrobky umístit také autoři vitráží manželé Kantovi z Lubence a pivovar Chalupník z Perštejna.

„Posuzuje se jedinečnost a kvalita produktů a nabídek a samozřejmě místo původu. Mezi hodnotící kritéria patří i nízký dopad na životní prostředí,“ říká k hodnocení ředitelka Destinační agentury Dolní Poohří Libuše Novotná Pokorná. „Na svých výrobcích, prodejnách a provozovnách mohou nyní držitelé používat logo Poohří regionální produkt ® s modrobílými vlnkami, symbolizujícími plynoucí řeku i kraj podél ní,“ doplňuje. Slavnostní předání certifikátů se uskuteční 9. prosince od 15.00 hodin na křtu knihy o kandidátech na seznam památek UNESCO v Galerii Sladovna v Žatci.

Destinační agentura Dolní Poohří, která je administrátorem značky v Poohří na území od Karlových Varů až k Českému středohoří, předpokládá, že další výzvu vypíše na jaře 2016. „Do budoucna chceme území rozšířit až na Chebsko, aby jedna značka pokryla celý tok řeky,“ dodává ředitelka agentury. Pozornost bude nyní agentura věnovat propagaci této značky a jednotlivých produktů - představí je například v lednu na veletrhu cestovního ruchu v Drážďanech a v únoru v Praze.