e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Švestková dráha v dubnu vyjíždí, provoz Moldavské omezen

publikováno: 24.3.2017, kategorie: Turistika, autor: Kateřina Táborská

Sdílet: facebook twitter google+

Švestková dráha, jak se přezdívá železniční trati mezi Mostem a Lovosicemi, bude od prvního dubnového víkendu v provozu. Turistickou linku bude v sezóny 2017 provozovat společnost AŽD Praha. Dobrá zpráva pro turisty přišla jen pár dní po špatných zprávách z Moldavské dráhy, která je po sesuvu půdy částečně mimo provoz.

"1. dubna společnost AŽD Praha rozjíždí turistickou železniční linku T4 Lovosice - Most. Vypraven bude bude modernizovaný motorový vůz řady 810 v barvách AŽD Praha a pokud se nestane něco nečekaného, zavítá na tuto trať také Bardotka 749.039," informoval dopravce.

Vlaky na Švestkové dráze budou jezdit o víkendech až do konce října. Z Mostu vlak odjíždí v 10,18 a 16,18 hodin, z Lovosic v 8,34 a 14,34 hodin. Ve 12,10 ještě jede vlak z Lovosic do Třebívlic. Linku je možné použít k výletům do Českého středohoří, vyrazit třeba na zříceninu hradu Košťálov, ke kapli v Sinutci nebo do muzea českého granátu v Třebenicích.

Naopak ohrožena je turistická sezóna na Moldavské horské dráze, kde došlo v polovině března k sesuvům půdy, které poničily trať. Správa železniční dopravní cesty proto úsek mezi Osekem a Moldavou uzavřela a jezdí se autobusy. To sice řeší dopravní obslužnost, ale trať zcela ztrátí svou turistickou přitažlivost. Česká dráhy hovoří dokonce o tom, že letos už trať nezprovozní. To se nelíbí obci Moldava, která se obrátila na ministra dopravy. "Pro horské obce má turistika spojená s provozem na této unikátní železnici zásadní hospodářský význam," upozornilo vedení obce. "Kromě pravidelných vlaků, zde jezdí také vlakové spoje mimořádné – na letošní rok bylo objednáno několik nostalgických jízd pro spolky ze sousedního Německa i spolky místní. Pro řadu akcí v rámci turistické sezóny mělo být využito moldavské železnice - nejbližší z nich se bude konat 8. května Moldavský půlmaraton. V cyklistické sezóně dopravuje moldavská dráha velké množství kol. V zimní sezóně pak železnice řeší problém parkování osobních aut. Z dosavadních zkušeností je zřejmé, že tyto přepravy se nedají autobusovou dopravou kapacitně zvládnout," žádá rychlejší řešení Moldava.