reklama 300 turistických cílů na jednom místě
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Německá výtvarná skupina vystavuje v Lounech

publikováno: 20.7.2007, kategorie: Výstavy, autor: Ladislav Paur

Sdílet: facebook twitter google+

V neděli 15. července byla v lounské Galerii XXL zahájena výstava umělecké skupiny BIKH RUBIN. Díla německé výtvarné skupiny si můžete prohlédnout do 14. srpna každý všední den od 10,00 do 17,00 hodin. Co se skrývá pod tajemným názvem umělců se dočtete v článku. Skupina ve složení Beate Bitterwolf, Iris Flexer, Karl-Heinz Bogner, Hans Rentschler navazuje v mnohém na modernistickou tradici 20. století, ale v současném kontextu doby a se současnou zkušeností a reflexí ve světě umění. Formálně v dílech jednotlivých členů skupiny lze najít prvky informelu a gestické abstrakce, minimalizmu, expresionizmu, ale i iluzivní optické malby. Beate Bitterwolf maluje krajiny v modrém tónu stojící na rozhraní lyrické abstrakce a optického přenosu reálné předlohy. Její obrazy jsou imaginární. Ačkoliv vycházejí z přímé zkušenosti, stejným způsobem se vztahují k vnitřním autorčiným vizím. Vědomé i nevědomé vnitřní procesy splývají s reálnou zkušeností v jednom celku. Neuchopitelnost a nekonkrétnost zobrazených motivů vytváří v divákovi snový pocit na pozadí zjevující se skutečnosti. Iris Flexer vystavuje obrazy s prvky minimalistické estetiky a expresivní abstrakce. Zvolený motiv řadí a multiplikuje vedle sebe a za sebou v různých kompozičních konfiguracích, čímž propůjčuje obrazům jistý stupeň dynamiky a napětí, nebo klidu. Své kompozice doplňuje textem, který má přesné dokumentární i soukromé kontextuální návaznosti. Realita kytek je konfrontována s naléhavou výpovědí, která nese svůj vlastní existenciální obsah. Heinz Karl Bogner používá konstruktivistické a geometrické prvky, pomocí kterých vytváří specifický obrazový prostor. Kompozice jeho obrazů jsou řešeny v horizontálách a vertikálách připomínající architektonické interiéry a exteriéry. Bogner střídá a využívá kontrasty tmavých a světlých ploch a do svých obrazů umisťuje subtilní komponenty vzbuzující pocity zranitelnosti a křehkosti. Jeho obrazy rovněž vyvolávají pocity intimity na pozadí věcnosti zobrazených veřejných prostorů, což je jeden z častých jevů vyskytujících se v současném umění. Hans Rentschler svůj obrazový prostor řeší radikálně barvou. Střídá v plochách různé barevné ekvivalenty a využívá poměrně širokého barevného spektra. Citace mistrů moderny v praktickém obrazovém malířském postupu je zde demonstrována jako obrazový artefakt, obraz v obraze. Jako obraz, který zachycuje obraz v krajině. Rentschler tímto obsah tématu na jedné straně jakoby zlehčuje, ale na straně druhé mu propůjčuje naléhavost. Malířskou plochu v některých případech kombinuje i s živou a expresivní kresbou. Jeho obrazy mají výraznou barevnost, spontaneitu a působí energicky.