reklama 300 turistických cílů na jednom místě
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Na nákupech v zahraničí nás láká větší výběr

publikováno: 18.12.2011, kategorie: Zajímavosti, autor: Pavel Zúbek

Sdílet: facebook twitter google+

Obyvatelé Ústeckého kraje nakupují v zahraničí nejčastěji potraviny, dále pak kosmetiku a drogerii. Lákají je nižší ceny. Jak ale ukázal výzkum realizovaný pro GE Money Bank, oproti obyvatelům jiných regionů mnohem více oceňují také větší výběr, který zahraniční obchody nabízejí.

Nadpoloviční většina z těch, kteří z Ústecka vyjíždějí nakupovat do zahraničí (59 %), jezdí za nákupy plánovaně. Téměř čtvrtina z nich (23 %) přitom neváhá ujet 100 až 300 kilometrů.

Počet obyvatel Ústeckého kraje, kteří se vydávají za nákupy do zahraničí, mírně převyšuje průměr celé České republiky. Jde o 33 % oproti 30 %. Více je zde také těch, kteří se na nákupy vydávají plánovaně,“ říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank, a pokračuje: „Obvykle přitom nakupují potraviny, což odpovídá i jejich nejčastějšímu cíli, jímž jsou supermarkety. Právě při těchto nákupech ocení kreditní karty, které nabízejí větší bezpečí než hotovost a zároveň přinášejí možnost koupit do domácnosti vše, co je třeba.“

Naprostá většina obyvatel Ústeckého kraje míří do Německa (99 %), necelá třetina (28 %) vyráží i do Polska. Mezi další oblíbené nákupní destinace patří Itálie (14 %), Velká Británie (10 %) a Slovensko (10 %). Tyto země mohou být překvapením. Ústecký kraj je totiž jediným v celé republice, kde se Itálie umístila již na třetím místě žebříčku (v některých dalších krajích se objevuje jako čtvrtá nebo pátá, v jiných zcela chybí).

Jako důvod pro nákupy v zahraničí udávají obyvatelé Ústeckého kraje především ceny, které považují za obecně příznivější. Uvedlo je 63 % dotázaných. Oproti ostatním regionům ale také mnohem více respondentů (50 %) udávalo jako důvod větší výběr zboží. V takto vysoké míře záleží na výběru zboží jen obyvatelům Prahy, kde tento důvod uvedlo 47 %.