e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

České a německé pivovary spojuje Krušnohorská pivní stezka

publikováno: 18.5.2018, kategorie: Turistika, autor: redakce

Sdílet: facebook twitter google+

V rámci tradiční žatecké slavnosti Chmelfest 2018 představila Destinační agentura Dolní Poohří turistům nový zážitkový program Krušnohorská pivní stezka. Až do konce roku mohou návštěvníci objevovat zastávky na gurmánské stezce v Sasku a Česku a získat speciální půlllitr.

„Naším cílem je podpořit lokální značky, které vycházejí z bohaté tradice vaření piva na obou stranách hranice, a také gurmánskou turistiku. Velmi nás těší, že všechny zapojené pivovary používají ve výrobě žatecký chmel, který proslavil region Dolního Poohří,“ vysvětluje ředitelka Destinační agentury Dolní Poohří Libuše Novotná Pokorná. 

Přípravu gurmánské stezky ukončil v sobotu 12. května závěrečný workshop v Chrámu chmele a piva v Žatci, na němž se sešli zástupci Dolního Poohří, německého partnera projektu Tourismusverband Erzgebirge, i zapojených pivovarů. Těch najdou návštěvníci na trase celkem sedmnáct. „Původně jsme měli v plánu rozjet pilotní projekt s desítkou pivovarů, ale zájem byl enormní a stále se nám hlásí další zájemci. Protože je ale Krušnohorská pivní stezka v první řadě projekt turistický, nabízíme účast především pivovarům, kde je vaření piva spojeno i s atraktivními zážitky jako jsou prohlídky pivovaru, degustace, přednášky či semináře o historii místa,“ vysvětlila na závěrečném workshopu  Libuše Novotná Pokorná. Návštěvníci tak mohou vidět třeba pivní muzeum či si na vlastní kůži vyzkoušet vaření piva. 

V Žatci se také poprvé představil turistický průvodce stezkou s mapou zapojených pivovarů a prezentací každého z nich. Jeho součástí je Turistická pivní karta, na níž mohou návštěvníci sbírat razítka při návštěvě těchto pivovarů. „Každý pivovar má své unikátní očíslované razítko. Po nasbírání deseti razítek získají turisté speciální půllitr Krušnohorské pivní stezky. Stačí kartu odevzdat v kterémkoliv ze sedmnácti zapojených míst,“ doplnila ředitelka agentury. Jak informovala zástupce pivovarů na závěrečném semináři, agentura nechala také vyrobit samolepky, které si provozovny umístí na vchody, aby je na první pohled návštěvníci poznali. Sbírat razítka je možné až do konce letošního roku. 

Do pivovarů, jejichž zástupci nestihli do Žatce dorazit – ve stejný den se kromě Chmelfestu konal také pivní jarmark v Ústí nad Labem či Chomutovské slavnosti, rozveze agentura průvodce i razítka v nejbližších dnech. Stejně tak bude mapa pivní stezky k dispozici v infocentrech Dolního Poohří a v saské části Krušných hor. Kromě toho připravuje Destinační agentura Dolní Poohří také informační kampaň.

Do projektu jsou zapojeny pivovary v těchto městech: Perštejn, Chomutov, Žatec, Louny, Osek, Teplice, Ústí nad Labem,  Rechenberg – Bienemühle, Freiberg, Pockau, Scheibenberg, Zwönitz, Lössnitz, Aue, Breitenbrunn.