e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Najde vedoucí soutěže The Most Challenge přemožitele?

publikováno: 17.5.2016, kategorie: Sport, autor: Petra Škopková

Sdílet: facebook twitter google+

Už ve čtvrtek 19. května pokračuje na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu stále oblíbenější soutěž The Most Challenge. Amatérští jezdci se při ní snaží objet dráhu v sériově vyráběném voze v čase pod dvě minuty. Velkou výzvou je výkon Lukáše Hinka, který začátkem května se svým BMW M3 zdolal okruh v čase 01:55,240 minuty, čímž stanovil rekord soutěže.

Jde přitom o hodně. Komu se podaří dosáhnout nejlepšího času na jedno kolo, obdrží národní licenci jezdce E a stane se řidičem vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat sportovní kemp a okruhovou školu za účasti vítěze evropského šampionátu cestovních vozů Petra Fulína.

Počítá se přitom nejlepší čas dosažený v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami bez rozdílu skupin. Průběžný lídr soutěže ale použil při dosažení rekordního času pneumatiky typu semi-slick, které nejsou součástí sériové výbavy vozu a jeho vlastnosti na dráze výrazně vylepšují. 

„Je proto velmi pravděpodobné, že časy dosažené se semi-slicky budou lepší než na sériových pneumatikách. Regule soutěže jsou ale jasné. Vyhrává nejlepší čas v autě bez úprav. Nicméně, stejně jako druhý až pátý v pořadí podle dosaženého času na sériových gumách, tak i držitelé prvního až pátého času na semi-slickách se mohou těšit na věcné ceny,“ upřesnil sportovní manažer společnosti AUTODROM MOST Jindřich Hrneček.

Všichni adepti na hlavní výhru mají ještě čas své výkony na dráze zlepšovat, termíny jsou vypsány až do konce září. Pod dvouminutovou hranici dokázalo letos dosud zajet měřené kolo na dráze šest soutěžících. 

Prvotním impulzem ke vzniku The Most Challenge byl rekord jednoho z nejznámějších českých závodníků Petra Fulína. Času 01:57,2 minuty dosáhl na velkém okruhu mosteckého autodromu před rokem právě v sériovém voze Seat Leon Cupra. Pomyslně hozenou rukavici ihned zvedl Vojtěch Štajf se Subaru, který se pokusil rekord překonat. Oba počiny vedly organizátory k založení exkluzivního klubu rychlých sériových aut, ve kterém si lidé z řad široké veřejnosti mohou vyzkoušet se svým vozem ostré měřené kolo po okruhu.