e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Nebýt Czech Truck Prix, Mostecko by tratilo 40 milionů

publikováno: 16.11.2017, kategorie: Turistika, autor: redakce

Sdílet: facebook twitter google+

Finanční ztráta kolem 282 milionů korun by vznikla, pokud by se nekonaly akce Colours of Ostrava, Velká pardubická, Czech Truck Prix a pražský Bohemia Jazz Fest. Tvrdí to průzkum agentury CzechTourism, který na čtyřech akcích v republice demonstruje finanční význam turistiky.

"Regiony by přišly o částku téměř 109 milionů korun od tuzemských a 173 milionů korun od zahraničních turistů," říká průzkum zpracovaný společností MindBridge Consulting pro CzechTourism. „Tyto kulturní společenské akce oslovují široké spektrum návštěvníků u nás i v zahraničí. Není pochyb, že slouží nejen k zábavě, ale také k vytváření dobrého jména a pozitivního povědomí o České republice,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

CzechTourism vybral partnerské akce - jednu z největších jazzových událostí v Evropě, závody tahačů a zároveň nejsledovanější podnik mosteckého autodromu Czech Truck Prix, hudební multižánrový festival a nejstarší dostih kontinentální Evropy. 

Z průzkumu vyplývá, že podobné akce pomáhají zejména regionům, které jinak nejsou mezi turisty tolik populární. V případě Colours of Ostrava byl festival hlavním důvodem pobytu v regionu pro 83 % zahraničních i tuzemských návštěvníků a podobně je tomu i u Velké pardubické (78 % tuzemských a 57 % zahraničních návštěvníků).

„Partnerství mezinárodních akcí má pro nás smysl, řada cizinců by do ČR vůbec nepřijela. Naopak po první návštěvě si spousta z nich Česko oblíbí a ráda se sem vrací nejen kvůli samotné akci,“ říká Monika Palatková, ředitelka CzechTourism. 

Pokud by se akce Colours of Ostrava nekonala, Ostravsko by přišlo o celkem asi 100 milionů korun, které zde návštěvníci během festivalu utratí. U Czech Truck Prix by pak Mostecko přišlo o zhruba 40,5 milionu korun. Pardubice by bez slavného dostihu tratily odhadem 33,5 milionu korun. 

MindBridge Consulting zpovídal dohromady 1 223 účastníků čtyř partnerských akcí. Na každé zmíněné události tedy bylo dotazováno něco málo přes 300 návštěvníků, jak ze zahraničí, tak z tuzemska i z místa konání akce.