e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Veronika Hiebl: V propagaci Krušnohoří se zaměříme na nová média

publikováno: 14.8.2012, kategorie: Turistika, autor: Kateřina Táborská

Sdílet: facebook twitter google+

Přes dva roky už vede Veronika Hiebl Turistické sdružení pro Krušnohoří Tourismusverband Erzgebirge. Jejím hlavním cílem je dostat propagaci Krušných hor jako turistické destinace pod jednu střechu. První úspěchy už má za sebou – třeba nové logo. Budoucnost vidí Veronika Hiebl ve větším využití on-line médií v turistickém marketingu. Více prozradí v rozhovoru.

veronika_hiebl.jpgPřišla jste ze západní části Německa. Co vás přitáhlo do Krušných hor?
Pracovala jsem už dřív v organizaci, zabývající se turistickým ruchem, když jsem dostala nabídku od personální agentury na post vedoucí Turistického sdružení pro Krušnohoří. Přijela jsem se sem podívat a zjistila, že Krušnohoří je velmi zajímavý region s velkým potenciálem, takže jsem se přestěhovala.

S jakým cílem jste se pustila do práce?
Když jsem přišla, vládl tu velmi maloměstský pohled na propagaci turismu – Krušnohoří bylo rozdělené na jednotlivé regiony, které mezi sebou nespolupracovaly, každý měl svůj marketing, někdy konkureční, někdy duplicitní, neexistovalo společné logo. Je to složité i pro hosty, které nezajímají nějaké hranice okresů nebo agentur. Když jsme chtěli získat nové hosty, museli jsme se spojit a jít pod jednou vlajkou. Mým velkým cílem tedy bylo, aby Krušnohoří byl jeden region, jedna značka.

A daří se?
Téměř už jsem toho dosáhla. Vloni jsme představili nové logo Krušnohoří jako jednu značku a vypracovali novou marketingovou strategii. Regiony už se podařilo spojit, zbývá jen „Silber Erzgebirge“, které je odtržené. Vedeme ale rozhovory a chceme se k 31. prosinci letošního roku spojit.

Podobné problémy – tedy mnoho různých agentur, duplicitní projekty, nespolupráce – má i česká strana. Překáží vám to ve společné propagaci?
Díky společnému projektu Nová kvalita jsem se trochu se situací u vás seznámila a je to tak, podobné problémy u vás zatím přetrvávají. Vytvořily se tu destinační agentury, my spolupracuje s agenturou Krušné hory, která ale pokrývá jen polovinu území. V Karlovarském kraji žádného partnera nemáme a kraje spolu vzájemně nespolupracují.  Velkým vzorem je pro mě Česko-saské Švýcarsko, kde už jednotná propagace už funguje a i logo vyjadřuje skutečné spojenectví. To se nám zatím nedaří.

Jakou cestou se bude propagace Krušných hor dál ubírat?
Naším cílem je inovační marketing. Dřív jsme tiskli 30 brožur, jezdili na 50 veletrhů a říkali tomu marketing. Tudy cesta nevede. Musíme posílit propagaci pomocí on-line médií. Tzv. Nová média mají budoucnost.

Děkuji za rozhovor.