e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Evropská série NASCAR dorazí do Mostu i se závody historických speciálů

publikováno: 14.1.2021, kategorie: Sport, autor: Jan Foukal

Sdílet: facebook twitter google+

Další lahůdkou pro fanoušky motoristického sportu v sezoně 2021 mosteckého autodromu bude závodní víkend The Most American Show NASCAR ve dnech 18. až 20. června. NASCAR Whelen Euro Series zavítala do Mostu poprvé v roce 2019, vloni se kvůli epidemii koronaviru nemohla uskutečnit, zakoupené vstupenky však platí i letos.

„Věříme, že nezaviněnou absenci všem nadšencům plně nahradíme, pro diváky máme připravený bohatý doprovodný program. Těšit se mohou i na velmi atraktivní souboje historických speciálů. Nebudou mezi nimi chybět ani monoposty, jež se účastnily velkých cen na proslulých světových okruzích,“ upřesnil obchodní manažer pro sport společnosti Autodrom Most Jakub Krafek.

Vstupenky opravňují ke vstupu na divácký svah, tribuny i do paddocku autodromu. „Bude otevřená servisní zóna, zájemci si tak mohou prohlédnout zázemí závodních týmů. Nenechají si jistě ujít ani pit walk, tedy promenádu mezi závodními vozy těsně před startem závodu. Po celý víkend budou jezdci rozdávat autogramy. Kdo si chce sám vyzkoušet pocity závodního jezdce, může využít motokárovou dráhu v areálu polygonu,“ vyjmenoval Krafek. „Pokud ovšem epidemie poleví a my se vrátíme k normálu,“ dodal.

Tuzemští fanoušci budou zvědaví zejména na výkon jediného českého zástupce ve startovním poli Martina Doubka, jenž má ve zkrácené sezoně 2020 za sebou životní závodní víkend v belgickém Zolderu ze začátku října. Ve třídě EuroNASCAR 2 v obou závodech zvítězil, a zaznamenal tak největší úspěch v dosavadní kariéře. Celkově skončil na sedmé příčce, což je zatím rovněž jeho maximum.

Evropská série jedné z nejpopulárnějších a nejoblíbenějších kategorií Stock Car asociace National Association for Stock Car Auto Racing (NASCAR) je jedinou mimo severoamerický kontinent, ve Spojených státech se jezdí už od roku 1948. Stock Car vozy byly sériově vyráběné automobily s minimálními úpravami. Časem se kategorie přetransformovala tak, že původně používané vozy již připomíná jen silueta karoserie a vnější motivy světel a masky. Konstrukce všech vozů je identická, jsou poháněné motorem Chevrolet V8 o výkonu 450 koní přes čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní nápravu. Piloti nemají k dispozici žádné elektronické pomůcky.

Součástí víkendu budou vložené závodní série historických vozů. HAIGO Tourenwagen a HAIGO Formelwagen využívá formule Easter, Mondial a k nim stářím odpovídající konstrukce cestovních vozů Žiguli, Lada Samara, Škoda 130 R či Zastava. Kampf der Zwerge zahrnuje automobily s obsahem motoru do 1300 kubických centimetrů, a to včetně legendárních vozítek jako Mini Cooper, Abarth TC nebo NSU TT.

Vozy série Formula Vau byly k vidění na okruzích v 60. a 70. letech minulého století. Nejdůležitější komponenty musely pocházet z vozu Volkswagen Beetle. Závodní auta série Historic Racecar Association Formula jsou přehlídkou speciálů vyrobených od 60. do konce 80. let minulého století, a to Formule 1, Formule 2, Formule 3, Formule Ford, Formule Renault či Formule Junior.