reklama RESTART začíná! na www.e-region.cz
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Víkend na autodromu patřil octaviím

publikováno: 12.6.2006, kategorie: Zajímavosti, autor: Dušan Matouš

Sdílet: facebook twitter google+

Víkend zasvěcený napínavým závodům si užili příznivci okruhové podívané na Autodromu Most. Na trati bojovaly superrychlé motokáry při českém podniku evropského šampionátu, pohárové octavie odjely svůj letošní třetí podnik a stejně tak okruhové mistrovství ČR v Divizi 4 cestovních vozů. Sobota proběhla především ve znamení odpoledního vytrvalostního závodu na tři hodiny, kterého se účastnili piloti cestovních vozů českého okruhového šampionátu. Své kvalifikace ale odjely také pohárové octavie a obě divize superracekartů absolvovaly své první víkendové závody. V divizi 1 superrychlých motokár triumfoval Peter Kruse (D) před svým krajanem Olafem Dauem a francouzským pilotem Danielem Payartem. V divizi 2, kde má své zastoupení i Česká republika, vyhrála trojice německých pilotů Guido Kleinemeyer před Wolfgangem Fritzem a Manfredem Schmidtem. Michal Barták a Lumír Vaszily, kteří v kvalifikacích figurovali na deváté a desáté pozici, se po startu bohužel dostali do hromadné skrumáže v nájezdu do Carecovy šikany. Barták nakonec skončil patnáctý a Vaszily sedmnáctý. V kvalifikaci octavií opět dominoval loňský absolutní pohárový vítěz Jiří Janák, který vyhrál měřený trénink i následné finále Super Pole. Druhý nejlepší čas zajel Michal Matějovský a třetí Jan Dostál. Úderem patnácté hodiny byla odstartována atraktivní tříhodinová bitva a ta nabídla divákům skutečně nespočet dramatických situací. Vedení si po celou dobu držel suverénní vítěz měřeného tréninku Antonín Charouz na mercedesu z DTM, který se střídal se synem Petrem a s Jarkem Janišem. Obrovská smůla potkala posádku, v níž jeli Robert Šenkýř a mostecký Michal Dolák. Téměř celou dobu tříhodinovky se držel za stříbřitým mercedesem na absolutní druhém, či třetím místě, ale 24 minut před koncem maratónu na jejich BMW M3 GTR dosloužila poloosa a byli klasifikováni až na jedenadvacáté pozici se ztrátou 22 kol na vítěze. Pro stříbro si tedy dojeli Milan Bezák a Andrej Studenič na Porsche 911 GT3 Cup a fantastické třetí místo získali Bratři Zdeněk a Stanislav Hajdůškové na respekt budící Tatře Eccora. Tříhodinový závod provázelo velké množství karambolů a celkem třikrát musel rozvášněné startovní pole zklidňovat výjezd Safety Caru. Ve dvou případech byl příčinou olej na trati, ve třetím případě šlo o hrůzostrašně vyhlížející havárii, v níž se na konci cílové rovinky při brždění před šikanou střetl Vaňkátův Seat Leon a Jiráskova Škoda Fabia. Ta přišla o zadní pravé kolo, kdežto Seat pro změnu o dveře u řidiče, které při karambolu vyletěly snad dvacet metrů do výšky! V neděli se jely druhé závody obou divizí superracekartů. V jedničce vyhrál Graham Barker (GB) před Damienem Payartem (F) a Olafem Dauem (D) a ve dvojce německá trojice Guido Kleinemeyer, Wolfgang Fritz a David Pickel. Michal Barták bral body za páté místo a Lumír Vaszily skončil osmnáctý. Ve sprintu silnější kubatury mistrovství cestovních vozů stejně jako v sobotu dominoval i v neděli Antonín Charouz před Milanem Bezákem a třetího místa se konečně dočkal i Robert Šenkýř. Ve třídě do 1600 ccm vyhrál Pavel Moravec na fabii před Polákem Krzysztofem Kijasem na civicu a Tomášem Kučerou s Fordem Puma. Hodně napínavé byly oba ostré závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu. Byly opět plné výletů z trati a vzájemných karambolů, takže sportovní komisaři museli neustále úřadovat a rozdávali tresty v podobě časových penalizací, či průjezdů boxy. Dopolední jízdu vyhrál Jiří Janák před Michalem Matějovským a Erikem Janišem. Odpoledne triumfoval Janiš před Navrátilem a Matějovským. Mostecký okruh nyní čeká menší pauza. Další velký závodní podnik potěší příznivce jedné stopy. 7. – 9. července se totiž na Autodromu Most jede Mistrovství Evropy motocyklů. O závodech vás budeme včas informovat.