reklama Speciál magazínu: Vánoce ve všech podobách
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Macbeth a Figarova svatba: Začíná sezona přenosů z Met

publikováno: 10.10.2014, kategorie: Divadlo a film, autor: Radka Ondráčková

Sdílet: facebook twitter google+

V sobotu 11. října představením Verdiho dramatické opery Macbeth vstoupí přenosy z Metropolitní opery do své osmé sezony v České republice. Sezona bude zahájena v rychlém tempu, když pouhý týden po výkonu Anny Netrebko v roli Lady Macbeth uvidí operní milovníci druhý přímý přenos, Figarovu svatbu, kterou Met vybrala pro zahajovací gala sezony operního domu. Opery přenáší žatecké digitální kino a kino Květen Teplice.

Met, o němž dlouho nebylo jasné, jak může dopadnout (obávaný odklad začátku sezony nevyjímaje). 22. září však Met otevřela novou sezonu ve velkém stylu a ničím nerušené atmosféře. 

11. října budou moci usednout v kinech i první diváci HD přenosů a vychutnat si Verdiho drama Macbeth, jež je Verdiho první operní adaptací Shakespearovy předlohy. Stejně jako v loňském Oněginovi, i letos se na úvod přenosové sezony představí diva Anna Netrebko, tentokráte jako plavovlasá Lady Macbeth oděná do saténu, který více odhaluje, než zakrývá. Kariéru ruské pěvkyně, která právě oslavila 43. narozeniny, lemují spíše role lyrické a belcantové, i proto je dramatická a výrazově vypjatá role Lady Macbeth i pro tak kvalitní sopranistku výzvou. Nejde v ní totiž jen o polohu hlasovou, operní herečka je nucena zpívat vkleče i vleže. „Tento večer patřil Anně Netrebko, už od prvního dějství,“ zhodnotily její suverénní výkon při prvním vystoupení sezony v této roli New York Times. 

Zatímco taktovky u přenosu 18. října se chopí ikona Met James Levine, pro půvabnou pěvkyni Amandu Majeski v jedné z hlavních rolí Hraběnky Almavivy půjde teprve o první měsíc působení na nejprestižnější operní scéně světa, když debutovala v zahajovací inscenaci 22. září. „Velký tlak zažila v Met debutující mladá americká sopranistka Amanda Majeski jako Hraběnka Almaviva. Měla se objevit až v pozdějších uvedeních Figarovy svatby, ale nakonec jí Met svěřila vytoužené zahajovací galapředstavení i větší počet uvedení místo zdravotně indisponované Mariny Poplavskaje. Slečna Majeski je nadaná plným a expresivním hlasem. Zpívala s citem pro nuance a s velkým vkusem ztělesnila zranitelnou hraběnku, ženu nejen vnitřně zasaženou, ale i poníženou ztrátou lásky svého záletného manžela,“ vyzdvihly New York Times její výkon.