reklama 300 turistických cílů na jednom místě
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

„Česko jede“ mapuje cyklostezky Ústeckého kraje

publikováno: 10.1.2012, kategorie: Sport, autor: Ellen Herzogová

Sdílet: facebook twitter google+

Česko jede se zaměřuje na komplexní podporu cykloturistiky a dalších sportů v ČR. Cílem je zejména poskytnout přehledné a kvalitní informace českým a zahraničním cyklistům o možnostech ve všech regionech ČR.

Centrum dopravního výzkumu v.v.i. v rámci národní cyklostrategie připravuje projekt www.ceskojede.cz, který implementuje ověřené metody a značení Nadace SchweizMobil www.schweizmobil.ch, což je švýcarský celonárodní velmi dobře propracovaný systém tras pro pěší, cyklistiku, horská kola a in-line bruslení.

Spolupráce na projektu ‚Česko jede‘ je pro Ústecký kraj v souladu s ambicí nabízet na jednom místě top cykloturistickou nabídku kraje. Plánujeme propojení webových portálů www.branadocech.cz a www.ceskojede.cz, přičemž by byla využita orientace na společné typy cílových skupin, pro něž jsou připraveny cyklomarketingové produkty,“ sdělil ke spolupráci na projektu radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radek Vonka a pokračuje: „Projektu jsme vyslovili podporu i hejtmanským dopisem senátnímu výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice, jemuž byl projekt představen na podzim roku 2011. V dopise vyjadřujeme naší vůli ke spolupráci."

V říjnu 2011 se poprvé pět krajů prezentovalo na cyklistickém veletrhu Bike Brno ve společném stánku pod značkou „Česko jede“. Úspěch akce byl dán provázaností nabídky a možností cíleného marketingu. Vzhledem k velkému zájmu veřejnosti se další společná prezentace uskuteční na veletrhu FOR BIKES v březnu 2012.

V první fázi připravíme pro projekt, respektive pro jeho webové stránky, nabídky čtyř páteřních cyklotras Ústeckého kraje, t. j.  Labské stezky, Cyklostezek Ohře a Ploučnice a Krušnohorské magistrály,“ dodal Vonka.

Půjde o představení cyklotras jako tipů pro dálkové cyklisty či pro návštěvníky regionu, a to třeba i s malými dětmi. V „nabídce“ cyklotras se zájemce dozví o jejich délce, průběhu, povrchu, náročnosti. Stranou nezůstane ani informace o zajímavostech, informačních centrech a lákat k návštěvě budou propagační fotografie z konkrétní cyklotrasy.