reklama Speciál magazínu: Vánoce ve všech podobách
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Certifikát z Poohří získaly další originální výrobky

publikováno: 9.11.2016, kategorie: Turistika, autor: Libuše Novotná Pokorná

Sdílet: facebook twitter google+

V minulém týdnu se ve čtvrtek sešla již počtvrté certifikační komise, aby vybrala zajímavé produkty a zážitky z regionu podél řeky Ohře. Nově mohou nyní začít používat titul „Poohří regionální produkt ®“ tři lokální producenti. Správcem této značky, která je zárukou lokálního původu, originality i kvality, je Destinační agentura Dolní Poohří.

„Jsem ráda, že se hlásí stále další zájemci o získání certifikátu a že můžeme obyvatelům a návštěvníkům v Poohří předat informace o výrobcích, které se vymykají masové produkci suvenýrů,“ říká ředitelka Destinační agentury Dolní Poohří Libuše Novotná Pokorná. 

Mezi takové patří například dekorační kamenné výrobky manželů Hrubých z Evaně na Lounsku. Originální kamenné mísy, svícny či závěsy vznikají v Ateliéru Eiwan z kamenů, typických pro tento region – z opuky, pískovce nebo říčních kamínků z Ohře. Dalším originálem z Poohří jsou zábaly firmy Mamavis z Kadaně, které využívají léčivou vodu z Klášterce nad Ohří. Jsou určené pro domácí použití při léčbě, rehabilitaci nebo relaxaci.

Hned dva certifikáty získal Chrám chmele a piva v Žatci, a to jednak se svými pivními speciály, vyráběnými ze žateckého chmele, a jednak se svými zážitkovými prohlídkami. V areálu Chrámu chmele a piva návštěvníci najdou Chmelový maják, orloj, dětskou hernu, restauraci s pivovarem či labyrint, odvážnější mohou také prolézt pivovarským komínem. Sousední Chmelařské muzeum se certifikovaným zážitkem stalo již v březnu.

Destinační agentura Dolní Poohří, která je místním partnerem Asociace regionálních značek ČR, certifikuje služby, výrobky a zážitky od roku 2015. „Komise posuzuje kvalitu i jedinečnost produktů, které musí pocházet z regionu podél řeky Ohře. Mezi kritéria patří i využití místních surovin, podíl ruční práce a nízký dopad na životní prostředí,“ vysvětluje Libuše Novotná Pokorná. Dosud prošlo úspěšně řízením 14 výrobků, služeb a zážitků, které mohou používat logo s modrými vlnkami řeky Ohře. Propagaci jim zajišťuje i sama Destinační agentura Dolní Poohří, nově to bude například zařazením do fotografického stolního kalendáře a kapesních kalendáříků na rok 2017. Všechny certifikované producenty, jejich služby, výrobky a zážitky je možné najít v katalogu webu www.regionalni-znacky.cz