reklama 300 turistických cílů na jednom místě
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Začala rekonstrukce mosteckého okruhu

publikováno: 7.4.2008, kategorie: Zajímavosti, autor: Dušan Matouš

Sdílet: facebook twitter google+

Těžká stavební technika na nějaký čas vystřídala závodní stroje na dráze mosteckého autodromu. V polovině března začala rekonstrukce dvou třetin povrchu trati. Jde o technicky i finančně náročnou investiční akci, která ovšem zaručí, že kvalita zdejší trati si zachová konkurenceschopnost. V sezóně, kdy bude v srpnu oslaveno rovné čtvrtstoletí od prvního zkušebního závodu, se tak okruh dočká výrazné obměny. Práce začaly o něco dříve oproti plánu, protože příznivé počasí na začátku března slibovalo, že o to dříve bude možné celou akci dokončit. Ochlazení v dalších dnech sice trochu znepříjemnilo podmínky realizátorům stavby, ale harmonogram prací by neměl být ohrožen. „Zajímavostí je, že ve výběrovém řízení jsme nakonec vsadili na německého dodavatele, protože jde o společnost, která má dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací,“ řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek. „Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko Chemnitz. Tam se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami,“ dodal. Celá akce začala odstraněním starých obrubníků a dokonalým nivelizačním vytyčením nového povrchu. Následovalo postupné odfrézování starého povrchu a to hned v několika vrstvách. „Právě v této fázi se prudce ochladilo a začalo sněžit. Naštěstí při frézování a čištění ploch nižší teploty tolik nevadí. Horší by to bylo ve fázi pokládání nového koberce, což se bude dít také v několika vrstvách. To totiž vyžaduje teploty okolo patnácti stupňů. Počasí nám ale přeje a oteplení v samém závěru března dovolilo pokračovat v rekonstrukci odvodňovacích kanálů a obrubníků a také čištění odfrézovaných ploch, nanášení penetrace a pokládání prvních vrstev nové živičné směsi,“ vysvětlil Marek. Nový povrch dostane i paddock mosteckého okruhu, kde ovšem probíhá ještě jedna akce, kterou si vyžádaly okolnosti. Zastaralá správní budova s restaurací a sociálním zařízením už přestala vyhovovat požadavkům. Stoupající počet stájí hlavně při vrcholu sezóny, tedy při Evropském šampionátu tahačů, navíc vyžadoval stále víc prostoru pro týmová zázemí. Demolice bývalé správní budovy a rozšíření paddocku směrem k velké zatáčce v zadním traktu trati mezi posty dvanáct a třináct tento problém beze zbytku vyřeší.