e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Kam bezpečně do přírody: Okolím Lubence

publikováno: 6.4.2020, kategorie: Turistika, autor: Kateřina Táborská

Sdílet: facebook twitter google+

Dnes pro vás máme další tip na procházku mimo civilizaci. Tentokrát se vydáme až na Lubenecko a budeme potřebovat auto. Výlet za čerstvým vzduchem je tentokrát vhodný jen pro pěší.

Pobyt v přírodě je zásadní pro naši iminutu a pomáhá i naší psychice zvládnout současné náročné dny. Vydejte se proto s námi bezpečně do přírody. Další informace o tom, proč jsme začali zveřejňovat tyto tipy najdete v článku Kam bezpečně do přírody: Série tipů na výlety.

Z Lubence se vydáme po silnici 226 směr Chyše a za železničním přejezdem odbočíme vlevo na Vítkovice. Po kilometru dojeme k rybníku před zámkem Struhaře, po levé straně u rybníku je možné nechat auto. Pěšky pak pokračujeme po cestě k mostku přes potok, kde se napojíme na Naučnou stezku Okolím Lubence. Nejprve vystoupáme po stráni k Bílému kříži, kde se dozvíme o tajemství tohoto místa. Cesta pak vede podél skal příjemným lesem s vyhlídkami. Když sejdeme k tábořišti, stezka zde pokračuje buď rovně do Lubence nebo zpět k výchozímu místu údolím Struhařského potoka. Dáme se tedy vlevo pěšinou (místo je hůře značené). Doporučuji dobrou obuv, cesta údolím může být rozmočená. Okruh měří asi 2,5 kilometru.

Další možností je okruh jižním směrem - před Bílým křížem odbočíme po zelené značce vpravo a okruhem se dostaneme ke struhařskému zámku a zpět k autu.

Jak bezpečně vyrazit na výlet nebo procházku? Pokud je to možné, vyhněte se hromadné dopravě. Budeme vám nabízet tipy jako pro motorizované, tak krátké výlety přímo z měst. Choďte pouze v úzkém rodinném kruhu, nepřibírejte žádné přátele nebo sousedy či spolužáky vašich dětí. Než opustíte území obce, mějte na sobě vždy roušku. Vezměte si s sebou vlastní zásobu jídla a pití - restaurace jsou zavřené a do místních obchodů nechoďte. Pokud na cestě někoho potkáte, poodejděte z cesty a vyhněte se.

Užijte si pobyt v jarní přírodě a hodně zdraví!