reklama Speciál magazínu: Vánoce ve všech podobách
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Hledají se producenti z Poohří

publikováno: 3.6.2015, kategorie: Turistika, autor: redakce

Sdílet: facebook twitter google+

Ještě letos by se na dveřích hotelů či restaurací nebo na visačkách výrobců mělo objevit modré logo „POOHŘÍ regionální produkt®“. Region podél řeky Ohře se připojil k turistickým oblastem, které propagují kvalitní a originální výrobky a služby ze svého kraje. Administraci značky si vzala na starost Destinační agentura Dolní Poohří, která vypisuje první výzvu pro potenciální zájemce.

Logo Poohří regionální produkt„Agentura se stala členem Asociace regionálních značek a logo naší značky Poohří už je hotové. Modrobílé linky jsou symbolem vody i klidně plynoucí krajiny kolem ní,“ říká ředitelka Destinační agentury Dolní Poohří Libuše Novotná Pokorná. Značka Poohří regionální produkt se ale nebude omezovat jen na dolní část toku v Ústeckém kraji, ale zasahuje i do kraje Karlovarského. „Budeme certifikovat výrobky od území Dolního Poohří až ke Karlovým Varům s tím, že postupně chceme působnost rozšířit až na Chebsko, abychom obsáhli celou Ohři,“ vysvětluje Novotná Pokorná.

K certifikaci a přidělení značky se mohou přihlásit nejen výrobci, ale i poskytovatelé služeb jako jsou hoteliéři a restauratéři. „Certifikovat budeme i zážitky, tedy hlásit se mohou také pořadatelé různých atrakcí nebo akcí. Víme, že zájem mají například pořadatelé jedinečných Slavností cibule,“ podotýká ředitelka agentury. Právě originalita a jedinečnost, společně s místem původu jsou hlavními kritérii pro přidělení značky. Posuzuje se ale také například dopad na životní prostředí. O úspěchu rozhoduje počet bodů, které získá od devítičlenné komise, v níž nechybí třeba historik, odborník na reklamu a marketing či cestovní ruch. Uzávěrka prvního kola přihlášek je 11. června a podmínky jsou uvedeny na webu www.dolnipoohri.cz. Destinační agentura, na kterou se mohou případní zájemci obracet s dotazy, předpokládá, že bude vypisovat dvě výzvy ročně.

„Smyslem těchto regionálních značek je napomáhat ztotožnění lidí s regionem, ať už jde o turisty, kterým nabídneme originální suvenýr, nebo místní, kteří tak mohou být hrdí na místo, kde žijí,“ vysvětluje Libuše Novotná Pokorná. Ti, kdo úspěšně projdou certifikací, mohou logo používat na svých výrobcích nebo provozovnách. Významnější ale je propagace a podpora, kterou jak destinanční agentury, tak Ústecký kraj značkám věnují. Držitelé značky jsou například zváni na různé veřejné akce, kde mohou své výrobky a služby nabízet. „Budeme vydávat jejich seznam a propagovat je v infocentrech nebo na webu, kraj už podruhé letos vydává katalog řemesel. Novou značku „POOHŘÍ regionální produkt®“ chceme představit v září na Dni Ústeckého kraje v Ústí nad Labem,“ doplňuje ředitelka Destinační agentury.