e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Sezóna začala, na dráze se testuje

publikováno: 19.4.2005, kategorie: Zajímavosti, autor: Dušan Matouš

Sdílet: facebook twitter google+

S dvoutýdenním skluzem oproti plánům začalo letos na dráze mosteckého autodromu běžné testování. Vše záviselo na dokončení prací na nové zatáčce na konci cílové roviny, které pozdržela dlouhá zima. Od posledního březnového týdne už tu ale opět hřmí motory závodních strojů. „Dlouhá zima nám poněkud zkomplikovala situaci, ale provoz už normálně běží,“ oddychl si generální ředitel Autodromu Most Pavel Hanka. „Nová zatáčka je dokončena, ale testující jezdci zatím používají starý profil trati, protože šikana nejdřív musela projít schvalovacím procesem ze strany bezpečnostních komisí FIA a UEM a nyní čekáme na vyřízení formalit. Návštěvy komisařů proběhly v první polovině dubna a po zevrubné prohlídce trati konstatovali, že jsme splnili všechny jejich požadavky. Všechno teď bude směřovat k přípravám na první velký podnik sezóny, kterým bude Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekend v polovině května. Tady se veřejnosti v premiéře představí pokračování atraktivního poháru octavií s novým modelem vozu a s novými pravidly. Bude to skutečně hodně zajímavá podívaná, především právě na prostor šikany, kde se všichni jezdci budou muset naučit zvládat zcela nový prvek naší trati. Diváci se tedy mají na co těšit,“ dodal Hanka. Jeho slova potvrdil mladý pilot Internet Expres Prima Teamu Adam Lacko, který pro letošní sezónu už nebude pravidelně sedlat tahač MAN ve FIA Evropském poháru tahačů, ale s oslnivě žlutou Alfou 156 Super 2000 bude reprezentovat ve světovém šampionátu cestovních vozů. V Mostě v posledních dnech odkroužil několik desítek kol s loňskou týmovou octavií. „S Alfou už jsem trochu testoval na Monze, ale tady se pořád spíš jenom rozehřívám po zimní přestávce, takže šetříme nákladnou techniku,“ svěřil se Adam. „Novou zatáčku jsem si prohlížel a hodně připomíná právě první šikanu za startem na Monze, ale je to tu mnohem víc utažené. Už se opravdu těším, až se tu začneme učit novou stopu a hledat brzdný bod z maximální rychlosti na cílové rovince. A jsem hodně zvědav, jak se tu do šikany budou skládat auta a tahače po startu, to bude hodně zajímavé,“ přemýšlel Adam v boxech. O několik dní později právě na italské Monze při premiéře ve FIA WTCC slavil fantastický úspěch, když druhý závod dokončil na dvanácté pozici mezi jedenatřiceti piloty zvučných jmen. Mezi prvními testujícími se v Mostě na své kapotované rychlé motokáře objevil i český zástupce v Internationale Superracekart Serie Michal Barták, dále Jan Dostál z prestižního poháru octavií, ale také první zahraniční závodníci, většinou ze sousedního Německa. Další postup prací je poznat i na vznikajícím Polygonu Most, multifunkčním areálu pro výcvik řidičů, který se buduje na diváckém svahu. „Pokračujeme s navážením materiálu na umělý svah, kde bude jedna ze cvičných zatáček, během následujících dní zahájí rakouský dodavatel instalaci hydraulických technologií a stále platí, že první funkční etapu areálu bychom rádi uvedli do provozu letos na konci léta,“ prozradil ředitel Polygonu Most Luděk Diviš.