e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Kraj se zbavil poslední školy v přírodě

publikováno: 15.10.2004, kategorie: Vzdělávání, autor: Kateřina Táborská

Sdílet: facebook twitter google+

Ústecký kraj dnes prodal v dražbě areál bývalé školy v přírodě ve Volyni na Strakonicku. Vyvolávací cena pět milionů korun se nakonec vyšplhala až na 32 milionů, což je dvakrát tolik než odhadní cena. Volyně se ale prodávala napodruhé – poprvé zájemce vydraženou sumu nezaplatil. O nepoužívanou školu v přírodě bojovalo deset zájemců a během dražby se cena vyšplhala z původních pět milionů na třiadvacet. Kraj by měl peníze získat do tří měsíců – už jednou se ale spálil. Původní vydražitel totiž cenu nezaplatil, a tak kraj od smlouvy ustoupil. „Je to úspěch, původně nám nabízeli 15 milionů. Zajímavé je, že o objekt neměla původně zájem ani obec, které jsme dokonce nabízeli, že ho od kraje dostane bezúplatně, “ řekl k dražbě hejtman Jiří Šulc. Od bývalých okresů převzal kraj hned několik areálů škol v přírodě. Volyně patřila mezi nejrozsáhlejší – areál pojal přes osm set žáků s učiteli, měl vlastní obytné domy pro zaměstnance, kotelnu i další rozsáhlé prostory pro výuku i zábavu dětí. Podle odhadce měl areál cenu patnácti milionů korun. Areál na Strakonicku byl posledním z devíti, který kraj měl. Podle radního Pavla Koudy byl provoz škol v přírodě příliš nákladný a dětí do nich jezdilo stále méně. Ročně se náklady pohybovaly kolem padesáti milionů korun. „Koncepce mimoškolního vzdělávání, od které kraj ustoupil a se kterou byly spjaty objekty bývalých škol v přírodě, byla zastaralá, neefektivní a velmi nákladná. Náklady na provoz škol v přírodě neúměrně zatěžovaly rozpočet kraje,“ sdělila tisková mluvčí úřadu Romana Konečná. Podle nové koncepce by děti měly opět vyrážet do přírodě, ale na kratší dobu a do méně vzdálených míst. Kraj už vybral několik zařízení, hlavně na Děčínsku, na pobyty v nichž bude školám přispívat. Jak sdělil radní Kouda, klasické školy v přírodě už se přežily a dnes by se při pobytech už neměly věnovat běžné výuce, ale seznamovat se přírodou a ekologickým chováním.