e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Tahačům v Mostě kraloval Němec Körber

publikováno: 2.9.2003, kategorie: Zajímavosti, autor: Dušan Matouš

Sdílet: facebook twitter google+

Vítězem hlavního i kvalifikačního závodu v kategorii Super Race Trucks při Matador Czech Truck Prix 2003 na mosteckém autodromu se stal Němec Gerd Körber. Pilot české stáje Buggyra a obhájce titulu mistra Evropy vyhrál oba závody stylem start-cíl. Českým truckerům se v Mostě nedařilo. David Vršecký na Buggyře byl v kvalifikaci třetí a v pohárové jízdě čtvrtý, Adam Lacko na Tatře čtvrtý a pátý. V kategorii Race Trucks Frankie Vojtíšek nedělní kvalifikaci nedokončil a do pohárového boje pro technické potíže už nenastoupil. Dopolední sprint prestižního Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu vyhrál Došek před Dostálem a Jupou, v odpoledním hlavním závodu zvítězil Jan Dostál Před Rosinou a Matějovským. O drama v nedělním odpoledni se mezi tahači postaral prudký, naštěstí jen krátký déšť. Mokrá dráha vyhovovala Vojtíškovi, a ten se hned po startu přehnal na druhé místo a zle dotíral na vedoucího Stuarta Olivera. V předposledním kole ho však vyřadila porucha na turbu a slibně rozjetý závod musel ukončit. Závadu se navíc nepodařilo odstranit, a tak se pohárový závod jel bez české účasti. V kvalifikační jízdě Super Race Trucků panovaly obavy z ještě nevyschlé trati, ale závod měl celkem klidný průběh. Vršeckému se nepodařilo navázat na vydařený ranní zahřívací trénink, v němž už měl ideálně vyladěný vůz. Na mokré dráze ho nemohl dostatečně využít a opatrnou jízdou směřoval ke čtvrtému místu. Z vítězství se radoval jeho stájový kolega Körber. Největší souboj svedli Albacete s Lackem o druhé místo. Teprve devatenáctiletý Čech ale neodolal španělskému tlaku a skončil třetí. Po závodě byl Adam navíc za předčasný start penalizován dvaceti vteřinami a klesl až na čtvrté místo za Vršeckého. V pohárovém závodě, který se jel za dvojnásobný počet bodů, znovu kraloval Körber. Kvůli kolizi Oestreicha s Vršeckým v prvním kole se opakoval start, ale během 12 kol došlo k jediné změně na čtvrtém místě, z něhož startoval Lacko. Už během druhého kola ho předstihl Vršecký a až do konce závodu se na vyschlé trati už nic dramatického nestalo. Stříbrná Körberova buggyra tak opět vítězně projela cílem. V sobotních kvalifikacích poháru octavií se nejlépe dařilo Jiřímu Jupovi, ten však na startu nedělního dopoledního sprintu zaspal a do čela se dostal dosavadní vedoucí jezdec průběžného hodnocení poháru František Došek. Ihned po startu došlo k hromadné kolizi, na kterou nejvíc doplatil domácí Jan Bohuslav a s utrženým táhlem řízení už v závodě nepokračoval. Stylem start cíl si pak Došek dojel pro jasné vítězství, před Janem Dostálem a Jiřím Jupou. Hlavní závod na dvacet kol mosteckého okruhu odpoledne vyhrál Jan Dostál. Doškovi se vůbec nepodařilo odstartovat kvůli poruše spojky. Během závodu odpadlo také několik dalších favorizovaných pilotů a zbytek závodu už se odehrával výhradně v režii mladých jezdců, kteří letos na jaře přišli do seriálu jako nováčci. Cestu k vítězství komplikoval Dostálovi mladý Štefan Rosina, který ho na několik okruhů vystřídal na čele závodu, ale Dostál se na konci klání vrátil zpět. Na třetí místo se postupně propracoval syn slavného truckera Michal Matějovský. Průběžnému pořadí poháru vládne nadále František Došek před Jiřím Jupou a Štefanem Rosinou.